Frankfurt 2013 - Evoque po zmianach

Piątek, 23 sierpnia 2013 (09:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Range Rover modernizuje najmniejszego Evoque'a. Największą nowością będzie 9-biegowy automat ZF.

Zdjęcie

Range Rover nie narzeka na brak popularności Evoque'a. W ciągu 1,5 roku od debiutu model znalazł na świecie 170 tys. nabywców. /Land Rover
Range Rover nie narzeka na brak popularności Evoque'a. W ciągu 1,5 roku od debiutu model znalazł na świecie 170 tys. nabywców.
/Land Rover

Na pierwszy rzut oka Evoque zwraca uwagę obręczami o nowym wzorze i odświeżonym logo producenta, a także nowymi odcieniami tapicerki do wyboru. Symbolicznym zmianom w wyglądzie towarzyszą jednak większe poprawki technologiczne. 

Range Rover Evoque 2.0 Si4 Dynamic - test

Ani oryginalny kształt nadwozia, ani nawet kosmiczna cena nie decydują o wyjątkowości Range Rovera Evoque, ale nieprawdopodobna wręcz liczba gadżetów, w jakie można go wyposażyć. czytaj więcej

Największą nowością w gamie Evoque'a jest 9-stopniowa przekładnia automatyczna firmy ZF. Dodatkowe przełożenia sprzyjają obniżeniu zużycia paliwa i wyższemu poziomowi komfortu akustycznego. Projektanci podkreślają, że przekładnia charakteryzuje się sprawną zmianą biegów, a jej program dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.

Reklama

Po raz pierwszy Evoque oferowany będzie z aktywnym napędem na obie osie Active Driveline (opcja, początkowo wyłącznie dla benzynowej wersji 2.0 Si4 o mocy 240 KM), który podczas spokojnej jazdy z prędkością do 35 km/h odłącza napęd tylnych kół, ograniczając apetyt na paliwo. W razie poślizgu napęd tylnej osi może być dołączony w ciągu 300 ms. Active Driveline obejmuje także układ Active Torque Biasing, pełniący rolę elektronicznego mechanizmu różnicowego, który w przypadku problemów z trakcją rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła.

Dzięki wspomnianym usprawnieniom Evoque, zależnie od wersji, jest nawet o 11,4 proc. oszczędniejszy od modelu sprzed modernizacji.

Lista nowości obejmuje również funkcję Torque Vectoring, łączoną ze wszystkimi jednostkami napędowymi. Przekazuje ona siłę napędową do kół w sposób, który ogranicza podsterowność na zakrętach. Kierowca może teraz skorzystać również z nowych systemów wspomagających: pozwalającego na automatyczne parkowanie, ostrzegającego o zboczeniu z pasa ruchu, rozpoznającego znaki drogowe czy informującego o głębokości brodzenia. Nowa jest także funkcja InControlTM Remote, która w razie wypadku pozwala na wykonanie połączenia alarmowego SOS. W tym celu należy wcisnąć przycisk ukryty pod klapką na górnej konsoli.

W europejskich salonach odświeżony Range Rover Evoque pojawi się jeszcze w tym roku.

msob

Porównanie: Audi Q5, BMW X3, Range Rover Evoque

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Cupra Formentor - polskie ceny

    Wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić w Polsce za Cuprę Formentor. Przypomnijmy, że to pierwszy model tej marki, który nie jest oferowany jako Seat. więcej