Frankfurt 2013 - prototypowa Monza - tak mają wyglądać nowe Ople

Czwartek, 22 sierpnia 2013 (11:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Połączenie coupe i limuzyny ze spektakularnymi, unoszonymi do góry drzwiami - oto Monza, zapowiadająca zmiany w języku projektowania kolejnych modeli Opla.

Zdjęcie

Koncepcyjny Opel Monza mierzy 469 cm długości, o 14 cm mniej od 5-drzwiowej Insignii. /Opel
Koncepcyjny Opel Monza mierzy 469 cm długości, o 14 cm mniej od 5-drzwiowej Insignii.
/Opel

Monza spogląda na drogę "przymrużonymi" lampami, pod którymi znajdują się agresywnie stylizowane wloty powietrza, podobne do tych z Insignii OPC. Profil karoserii bardziej przypomina coupe niż limuzynę - łagodnie opadającą linię dachu wieńczy chromowana listwa, biegnąca aż do tylnych lamp. Całość wspiera się na kołach z imponującymi, 22-calowymi obręczami. Za projekt odpowiada Mark Adams, szef stylistów Opla.

Zdjęcie

Opel oferował tylnonapędowe coupe o nazwie Monza w latach 1978-1986. Model bazował na limuzynie Senator. /Opel
Opel oferował tylnonapędowe coupe o nazwie Monza w latach 1978-1986. Model bazował na limuzynie Senator.
/Opel

Dostępu do wnętrza bronią nie mniej imponujące, podnoszone do góry drzwi. Miejsce tradycyjnej deski rozdzielczej z osobnymi panelami sterującymi zajął jeden wielki ekran projekcyjny, odpowiadający za obsługę wszystkich funkcji auta. Kierowca może personalizować jego interfejs zgodnie z własnymi potrzebami lub... nastrojem. Za wyświetlanie poszczególnych elementów odpowiada łącznie 18 rzutników LED-owych, sterowanych za pośrednictwem przycisków na kierownicy lub głosowo.

Reklama

Lista wyposażenia obejmuje m.in. system komunikacji między samochodami Car-to-X, nad którym pracują właśnie niemieccy producenci. W przyszłości umożliwi on wzajemne ostrzeganie się przez kierowców o korkach, robotach drogowych czy niesprzyjających warunkach pogodowych.

Rozwiązanie to pozwoliło zamocować deskę rozdzielczą o około 15 cm niżej niż w produkowanych obecnie modelach. Efekt? Dodatkowa przestrzeń dla kierowcy i pasażerów mimo niskiego nadwozia (zaledwie 131 cm). Także pojemność bagażnika nie ucierpiała z powodu atrakcyjnej sylwetki - wynosi 500 l.


Koncepcyjny Opel Monza

Prototyp wprawia w ruch hybrydowy zespół z 1-litrowym silnikiem turbo w roli generatora. Do jego napędu służy gaz ziemny.

Opel Monza Concept (2013)

liczba zdjęć: 14

Monzę będzie można obejrzeć na stoisku Opla podczas targów we Frankfurcie. W podobnym do niej tonie mają być projektowane nadwozia przyszłych modeli niemieckiej marki.

msob

Nowy 3-cylindrowy silnik Opla

Opel Insignia po liftingu - więcej majestatu

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Porsche Macan S po modernizacji

    Porsche pomału uzupełnia gamę silnikową odświeżonego Macana. Producent przedstawił właśnie informacje na temat wersji S. więcej