Holden VF Ute - najszybszy pikap świata

Wtorek, 2 lipca 2013 (10:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Kończy się powoli epoka australijskich pikapów z mocnymi silnikami i tylnym napędem. By mieć później co wspominać, firma Holden wysłała swój model VF Ute na tor Nürburgring.

Zdjęcie

Holdena poprowadził firmowy inżynier, Rob Trubiani. Model Ute bazuje na sedanie Commodore. /Holden
Holdena poprowadził firmowy inżynier, Rob Trubiani. Model Ute bazuje na sedanie Commodore.
/Holden

I wróciła z rekordem - pikap pokonał legendarną Północną Pętlę (20,8 km) w rekordowym dla użytkowego samochodu czasie 8 min i 19,47 s. Dla porównania, Porsche Panamera Turbo potrzebowało na to 7 min i 56 s.

Do napędu Holdena VF Ute służy 6-litrowa jednostka V8 o mocy 354 KM przy 5600 obr./min i 517 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4400 obr./min.

Reklama

Holden VF SS-V Redline Ute

liczba zdjęć: 18

Na tor wyjechała wersja SS-V Redline, zaopatrzona we wzmocnione hamulce Brembo, sportowe zawieszenie z grubszymi stabilizatorami oraz szersze ogumienie.

 

Holden VF SS-V Redline Ute na torze Nürburgring

msob

Ford F-150 Tremor - ze sportową żyłką

Tundra po liftingu - największa z Toyot

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Francuskie "trojaczki" teraz w wersjach dostawczych

    Grupa PSA najpierw zaprezentowała wersje osobowe bliźniaczych kombivanów - Berlingo, Partnera i Combo. Teraz przyszedł czas na ich dostawcze odmiany. więcej