Lamborghini Huracán LP 610-4

Piątek, 20 grudnia 2013 (10:15)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Oto Lamborghini Huracán, następca modelu Gallardo. 5.2 V10 o mocy 610 KM, napęd na obie osie, 1422 kg masy własnej, 3,2 s do "setki" i prędkość maksymalna przekraczająca ponad 325 km/h - tak brzmi jego najkrótszy opis.

Zdjęcie

Huracán ma w pełni LED-owe oświetlenie. /Lamborghini
Huracán ma w pełni LED-owe oświetlenie.
/Lamborghini

Lamborghini zrobiło miłośnikom supersamochodów świąteczny prezent. Wbrew wcześniejszym przypuszczeniom długo oczekiwany następca Gallardo nie będzie nazywał się jednak Cabrera, ale Huracán. To imię po byku znanym z odważnej walki w hiszpańskim Alicante w sierpniu 1879 roku. Nazwa ta ma jeszcze inne znaczenie - w języku Mayów oznacza boga ognia, wiatru i burz. 

Zdjęcie

Kierowca Lamborghini ma przed sobą panel wskaźników wyświetlany na 12,3-calowym ekranie. /Lamborghini
Kierowca Lamborghini ma przed sobą panel wskaźników wyświetlany na 12,3-calowym ekranie.
/Lamborghini

Cytat

Prace na włóknami węglowymi Lamborghini rozpoczęło już w 1983 roku. Powstał wtedy specjalny dział, którym kierował Horacio Pagani - dzisiaj właściciel własnej manufaktury supersamochodów.

"Huracán powstał zupełnie od zera" - deklarują włoscy projektanci. Na razie zdradzili niewiele szczegółów dotyczących konstrukcji, wiadomo jednak, że model zbudowano z wykorzystaniem aluminium i włókien węglowych (prawdopodobnie kryje się za tym karbonowy monokok z aluminiowymi ramami pomocniczymi, podobnie jak w Aventadorze). W efekcie auto waży 1422 kg, tylko o 12 kg więcej od starszego i słabszego Gallardo LP 560-4. Na pewno powstanie jeszcze lżejsza wersja Superleggera.

Reklama

Do jego napędu służy wolnossący silnik V10 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, napędzający koła obu osi za pośrednictwem nowej, zautomatyzowanej skrzyni dwusprzęgłowej o 7 przełożeniach. Z pojemności 5,2 litra generuje on moc 610 KM przy 8250 obr./min i 560 Nm maksymalnego momentu przy 6500 obr./min. Za sprawą systemu start-stop ma być oszczędniejszy od motoru montowanego w poprzedniku - średnie zużycie paliwa wynosi "jedynie" 12,5 l/100 km.

Lamborghini Huracán LP 610-4

liczba zdjęć: 12

Nowe Lambo rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a od 0 do 200 km/h - w 9,9 s. Dość wspomnieć, że Ferrari Enzo na tę drugą operację potrzebuje 10,3 s. Prędkość maksymalna wynosi ponad 325 km/h.

Ostatnie Lamborghini Gallardo

14 022 to numer ostatniego egzemplarza Lamborghini Gallardo, które wczoraj opuściło bramy fabryki Sant'Agata we włoskiej Bolonii. Tym samym dobiegła końca historia najpopularniejszego modelu w historii włoskiej marki. czytaj więcej

Kierowca Huracána ma do wyboru trzy tryby jazdy: Strada (drogowy), Sport (sportowy) oraz Corsa (torowy), zmieniające ustawienia silnika, skrzyni, napędu na obie osie i systemu stabilizacji toru jazdy. Za dopłatą oferowane będą dodatkowo aktywne amortyzatory oraz układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Hamulce ceramiczno-węglowe - seryjne.

Huracán zadebiutuje oficjalnie podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Jego produkcja będzie odbywała się na zupełnie nowej linii produkcyjnej w Sant'Agata Bolognese, a pierwsze egzemplarze dotrą do nabywców wiosną przyszłego roku. 

Model ma szansę stać się najpopularniejszym Lamborghini w historii. Poprzednik - Gallardo - w ciągu 10 lat znalazł ponad 14 tys. nabywców. 

msob

Rok, najmniej rok - MOTORYNEK

Lamborghini Veneno Roadster - no limit - WIADOMOŚCI

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Powstaje Ford Bronco Raptor

    ​Ford opublikował w mediach społecznościowych zdjęcie zakamuflowanego samochodu terenowego, wykonującego skok w powietrzu. Krótki dopisek nie pozostawia wątpliwości - jest to zapowiedź ekstremalnej... więcej