Mercedes S 63 AMG Coupe - informacje i zdjęcia

Środa, 19 marca 2014 (11:00)

W kwietniu br. w Nowym Jorku zadebiutuje najmocniejsze (jak na razie) wydanie Mercedesa klasy S Coupe - S 63 AMG Coupe. Model otrzyma 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po raz pierwszy w historii dwudrzwiowych "esek" na życzenie będzie oferowany z napędem na obie osie oraz zawieszeniem z funkcją pochylania w zakrętach.

Zdjęcie

S 63 AMG Coupe wyróżnia się charakterystycznymi dla modeli AMG elementami, m.in. osłoną chłodnicy z "podwójnym ostrzem", prowadnicami powietrza oraz emblematem V8 Biturbo na błotnikach. /Mercedes
S 63 AMG Coupe wyróżnia się charakterystycznymi dla modeli AMG elementami, m.in. osłoną chłodnicy z "podwójnym ostrzem", prowadnicami powietrza oraz emblematem V8 Biturbo na błotnikach.
/Mercedes
Mercedes klasy S Coupe - już nie CL

Mercedes prezentuje nową generację flagowego coupe, bazującego na klasie S. Model nie będzie już nazywał się CL, ale "klasa S Coupe". czytaj więcej

Inżynierowie AMG podkreślają, że S 63 AMG Coupe jest o 65 kg lżejszy od poprzednika mimo wyższej mocy i bogatszego wyposażenia (masa własna od 1995 do 2070 kg). Pomaga mu w tym m.in. aluminiowa karoseria i przedni pas, lekki akumulator litowo-jonowy, kute obręcze o średnicy 19 lub 20 cali oraz układ hamulcowy z elementami z kompozytów (opcjonalnie - ceramiczno-kompozytowy). 

Pod maskę coupe trafił 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 KM przy 5500 obr./min oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2250-3750 obr./min. To, odpowiednio, o 41 KM i 100 Nm więcej niż w poprzedniku. Jednostka współpracuje z 7-biegową skrzynią zautomatyzowaną o trzech trybach pracy: ekonomicznym, sportowym i manualnym.

Reklama

S 63 AMG Coupe jest po raz pierwszy dostępny z opcjonalnym napędem na obie osie AMG 4Matic ze sprzęgłem wielopłytkowym, standardowo rozdzielającym moment obrotowy w stosunku 33:67. Zależnie od wersji, "setkę" osiąga w ciągu 3,9 s (z napędem na cztery koła) lub 4,3 s (z napędem na tył). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mercedes podkreśla jego niewielkie zapotrzebowanie na paliwo - od 10,1 do 10,3 l/100 km.

Wersja tylnonapędowa ma zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją rozpoznawania stanu nawierzchni ROAD SURACE SCAN oraz pochylania karoserii w zakrętach do 2,5 stopnia, co ma zmniejszać przyspieszenie boczne i zwiększać komfort prowadzenia. Obie funkcje korzystają z kamery umieszczonej za przednią szybą. Wariant 4Matic wyposażono w zawieszenie pneumatyczne Airmatic z adaptacyjnym systemem tłumienia ADS Plus. Na potrzeby S 63 AMG Coupe zmieniono kinematykę przedniej osi (zwiększono pochylenie kół i zastosowano grubszy stabilizator) oraz zastosowano sztywniejszą ramę pomocniczą osi tylnej.

Mercedes-Benz S63 AMG Coupe

liczba zdjęć: 23

Tradycyjnie, przez pierwszy rok w ofercie modelu będzie ekskluzywna wersja Edition 1, wyróżniająca się wyjątkowo bogatym wyposażeniem, m.in. reflektorami z kryształkami Swarovskiego, wykończeniem z drewna topoli oraz skórzaną tapicerką nappa designo.

Mercedes S 63 AMG Coupé zadebiutuje oficjalnie podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku w kwietniu br. Sprzedaż wariantu 4MATIC rusza w kwietniu, a odmiany tylnonapędowej - w lipcu. Rynkowa premiera obu modeli nastąpi we wrześniu.

msob

Mercedes S 500 Coupe w "Motorze" z 1995 roku

Mercedes S 350 BlueTEC L - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl