Nowe Maserati Quattroporte - zdjęcia

Wtorek, 6 listopada 2012 (14:40)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Oto nowa generacja Maserati Quattroporte - większa, lżejsza i mocniejsza od poprzedniej.

Zdjęcie

Maserati Quattroporte /Maserati
Maserati Quattroporte
/Maserati
Pod maską nowego Quattroporte będzie pracować całkowicie nowy silnik V8, zaprojektowany wspólnymi siłami inżynierów Maserati i Ferrari. W porównaniu do poprzednika wzrośnie moc jednostki i spadnie jej apetyt na paliwo. Póki co Włosi nie podali jednak szczegółów technicznych auta. Wiadomo, że będzie dłuższe i lżejsze od ustępującej generacji, a w przyszłości otrzyma także silniki V6 oraz - po raz pierwszy w historii Maserati - napęd na obie osie. 

Maserati wjeżdża do Polski

Na polskim rynku znów będzie można kupić luksusowe auta włoskiej marki Maserati. Ich sprzedażą zajmie się stołeczna firma Chodzeń, obecnie dealer Toyoty i Lexusa. czytaj więcej

- Nasi inżynierowie poprawili zawieszenie, wyraźnie zredukowali masę własną samochodu, udoskonalili ergonomię i stworzyli nową płytę, dzięki której między przednimi kołami Maserati mogą pracować różne jednostki napędowe. Nie zapomnieli przy tym o komforcie jazdy typowym dla Maserati - mówi Robert Corradi, szef działu rozwoju włoskiej marki.

Reklama

- Wewnątrz Quattroporte połączyliśmy ze sobą piękno, proste linie i funkcjonalność. Elementy obsługi zostały wykonane z miękkich materiałów, a drewno to prawdziwe drewno - mówi Lorenzo Ramaciotti, szef centrum stylistycznego Maserati.

Niestety, więcej szczegółów na razie nie zdradzono. Wiadomo tylko, że nowe Quattroporte stanowi część ambitnego planu, zakładającego sprzedaż 50 tysięcy aut rocznie już od 2015 roku. Maserati pracuje teraz nad kolejnymi nowymi modelami - SUV-em, mniejszą limuzyną oraz coupe.

Maserati Quattroporte

liczba zdjęć: 18

Nowe Quattroporte zadebiutuje podczas styczniowych targów motoryzacyjnych w Detroit.

Nowe Maserati Quattroporte

Historia: pięć generacji Maserati Quattroporte

Zdjęcie

1963-1969, silniki V8 o pojemności 4,1 i 4,7 litra (256-285 KM), nadwozie zaprojektowane przez Pietro Frua; wyprodukowano 776 szt. /Maserati
1963-1969, silniki V8 o pojemności 4,1 i 4,7 litra (256-285 KM), nadwozie zaprojektowane przez Pietro Frua; wyprodukowano 776 szt.
/Maserati

Zdjęcie

1974-1978, silnik 3.0 V6 (210 KM) - jedyna przednionapędowa generacja, zbudowana na bazie Citroena XM, nadwozie zaprojektowane przez Marcello Gandiniego i studio Bertone; powstało jedynie 13 szt. /Maserati
1974-1978, silnik 3.0 V6 (210 KM) - jedyna przednionapędowa generacja, zbudowana na bazie Citroena XM, nadwozie zaprojektowane przez Marcello Gandiniego i studio Bertone; powstało jedynie 13 szt.
/Maserati

Zdjęcie

1976-1990, powrót do korzeni - tylny napęd oraz silniki V8 o pojemności 4,1 i 4,9 litra (255-300 KM), karoseria autorstwa Giorgetto Giugiaro; wyprodukowano około 2100 szt. /Maserati
1976-1990, powrót do korzeni - tylny napęd oraz silniki V8 o pojemności 4,1 i 4,9 litra (255-300 KM), karoseria autorstwa Giorgetto Giugiaro; wyprodukowano około 2100 szt.
/Maserati

Zdjęcie

1994-2001, silniki 2.0 V6, 2.8 V6 oraz 3.2 V6 (284-335 KM), linie autorstwa Marcello Gandini; powstało około 2400 egzemplarzy /Maserati
1994-2001, silniki 2.0 V6, 2.8 V6 oraz 3.2 V6 (284-335 KM), linie autorstwa Marcello Gandini; powstało około 2400 egzemplarzy
/Maserati

Zdjęcie

2004-2012, silniki V8 o pojemności 4,2 i 4,7 litra (400-440 KM), karoseria autorstwa Pininfariny /Maserati
2004-2012, silniki V8 o pojemności 4,2 i 4,7 litra (400-440 KM), karoseria autorstwa Pininfariny
/Maserati

Maciej Struk

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Skoda Enyaq iV zadebiutowała

    Wiemy już, jak wygląda pierwszy elektryczny SUV z Mlada Boleslav. Enyaq iV – bo o nim mowa - to pierwszy model produkcyjny Skody oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy... więcej