Nowe Subaru Legacy - informacje i zdjęcia

Piątek, 7 lutego 2014 (09:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Wczoraj w Chicago - równo 25 lat po premierze pierwszego Subaru Legacy - zadebiutowała piąta generacja modelu.

Zdjęcie

Subaru Legacy (2015) /Subaru
Subaru Legacy (2015)
/Subaru

Śladem prototypu zaprezentowanego kilka tygodni temu w Los Angeles, nowe Legacy zyskało bardziej wyrazistą stylizację z łukowatą linią dachu, przywodzącą na myśl auta z nadwoziem coupe. Niektórzy będą zawiedzeni przesadnym stonowaniem drapieżnych kształtów auta koncepcyjnego, inni docenią zgrabną - a przy tym elegancką - sylwetkę nowego sedana. O 10 proc. lepszy współczynnik oporu powietrza (około 0,26) sprzyja niższemu zużyciu paliwa.

Subaru Legacy - wersja produkcyjna (u góry) kontra prototyp (u dołu)

Zdjęcie

Subaru /Subaru

Metamorfozę przeszła także kabina, w której uwagę zwraca poręczna kierownica, wskaźniki w tubach, ekran systemu multimedialnego wbudowany w konsolę środkową, liczne metalizowane i drewniane okładziny oraz elektryczny hamulec ręczny, który pozwolił na wygospodarowanie większej liczby schowków w tunelu środkowym.

Reklama

Zdjęcie

Subaru Legacy - wnętrze /Subaru
Subaru Legacy 2.5 GT - test

Wizerunek nowego Legacy stracił nieco z niepowtarzalnego charakteru poprzednika. Nie sposób jednak odmówić temu modelowi sportowego zacięcia. czytaj więcej

Nowe Legacy jeździ na płycie poprzednika i tak jak on, ma 275,1-centymetrowy rozstaw osi. Długość karoserii wzrosła o 4,1 cm, do 479,5 cm. Subtelne przemeblowanie wnętrza pozwoliło według Subaru na wygospodarowanie większej ilości miejsca dla podróżujących na nogi, biodra i na wysokości ramion. Zastosowanie wyższej jakości materiałów i lepszej izolacji ma przyczynić się do niższego poziomu hałasu i wibracji podczas jazdy.

Legacy otrzyma najnowszą wersję pakietu aktywnych systemów bezpieczeństwa współpracujących z kamerą Subaru EyeSight, a wśród nich m.in. układ ostrzegania o innych pojazdach w martwym polu, monitorowania pasa ruchu oraz kontrolowania tylnej strefy pojazdu podczas cofania.

Wersja na rynek północnoamerykański otrzyma dwie jednostki do wyboru - oczywiście boksery. Słabszy, 4-cylindrowy o pojemności 2,5 litra, generuje moc 177 KM, a mocniejszy - 3,6-litrowa "szóstka" - osiąga 260 KM. Oba silniki standardowo współpracują z bezstopniową przekładnią Lineartronic i symetrycznym napędem na obie osie.

Subaru Legacy

liczba zdjęć: 25

Nowe Legacy trafi do sprzedaży w USA latem br. Kiedy pojawi się w Polsce? O tym poinformujemy po uzyskaniu informacji od krajowego przedstawicielstwa Subaru.

msob

Używane Subaru - poradnik kupującego

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również