Nowy Lexus LS od 449 200 zł

Piątek, 23 listopada 2012 (14:50)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Topowa limuzyna Lexusa zadebiutowała w USA w lipcu br. Jeszcze w grudniu auto trafi do polskich salonów.

Zdjęcie

Długość LS-a wynosi 509 cm, a rozstaw osi - 297 cm. Względem poprzednika wydłużono jedynie zwisy karoserii - przedni o 1, a tylny o 2 cm. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi jedynie 0,26. /Lexus
Długość LS-a wynosi 509 cm, a rozstaw osi - 297 cm. Względem poprzednika wydłużono jedynie zwisy karoserii - przedni o 1, a tylny o 2 cm. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi jedynie 0,26.
/Lexus

Chociaż to nie Toyota stworzyła pierwszą japońską markę premium (Acura zadebiutowała w 1986 r.), to właśnie zaprezentowany w 1989 r. Lexus osiągnął w USA prawdziwy sukces i przez lata wyprzedzał w statystykach BMW, Mercedesa oraz rdzennych producentów amerykańskich. Jeden z dwóch pierwszych modeli firmy - LS - przez 23 lata znalazł na świecie ponad 730 tys. nabywców.

Jego najnowsze wcielenie bazuje na poprzedniku z 2006 roku. Japończycy zmienili w nim jednak 3000 elementów - co najbardziej widać po nowym przednim i tylnym pasie oraz kompletnie przebudowanej architekturze deski rozdzielczej. LS skutecznie nawiązuje wyglądem do mniejszego GS-a i, podobnie jak mniejszy brat, będzie dostępny z pakietem F Sport - dodatkowym ospojlerowaniem, 19-calowymi obręczami i sztywniejszym, obniżonym o 10 mm zawieszeniem.

Reklama

Zdjęcie

Czołowe miejsce w kabinie LS-a zajmuje 12,3-calowym ekran nowego systemu multimedialnego. Ukłonem w stronę dynamiki jest nowa, 3-ramienna kierownica o średnicy 38 cm (wcześniej: 39 cm). /Lexus
Czołowe miejsce w kabinie LS-a zajmuje 12,3-calowym ekran nowego systemu multimedialnego. Ukłonem w stronę dynamiki jest nowa, 3-ramienna kierownica o średnicy 38 cm (wcześniej: 39 cm).
/Lexus

Nowy Lexus LS dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych: LS 460 (z napędem na jedną lub na obie osie) oraz LS 600h (4x4).

Pierwsza z nich napędzana jest benzynową jednostką V8, która w wersji tylnonapędowej generuje moc 387 KM, a w odmianie AWD - 370 KM. Współpracuje z nią 8-stopniowa przekładnia automatyczna. LS 460 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, zaś LS 460 AWD - w 6,3 s. Deklarowane przez Lexusa zużycie paliwa wynosi, odpowiednio, 10,7 oraz 11,4 l/100 km.

Mocniejszy model jest wprawiany w ruch przez 5-litrowy silnik V8, współpracujący z jednostką elektryczną i przekładnią bezstopniową. Łączna moc zespołu to 445 KM. LS 600 osiąga "setkę" w 6,1 s i według producenta zużywa średnio 8,6 l/100 km.

Nowy Lexus LS zostanie wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, m.in.: aktywny tempomat, system utrzymywania zadanego pasa ruchu, alarm informujący o samochodzie w martwym polu czy też układ przygotowujący elementy bezpieczeństwa do ewentualnego wypadku i automatycznie zatrzymujący auto po kolizji. Nie zabraknie również wspomagającego jazdę nocą systemu Night View z noktowizorem.

Polski cennik Lexusa LS

Lexus LS 460
ELITE: 449 200 zł
F SPORT: 471 750 zł
F SPORT+: 517 200 zł

Lexus LS 460 AWD
ELITE: 468 900 zł
SUPERIOR: 601 150 zł

Lexus LS 600h
ELITE: 539 900 zł
F SPORT: 565 950 zł
F SPORT+: 599 300 zł

Lexus LS 600h L
ELITE: 627 200 zł
SUPERIOR: 715 750 zł

Lexus LS

liczba zdjęć: 22

Marcin Sobolewski

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Lexus LS | samochody japońskie

Zobacz również

  • Kia Stonic debiutuje w wersji GT Line

    ​Kia zaprezentowała Stonica w topowej wersji GT Line. Ceny tego miejskiego SUV-a w tej wersji zaczynają się od 85 490 zł ze 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi. O 20 KM mocniejsza odmiana z zespołem... więcej