Peugeot wraca na Pikes Peak - szczegóły

Środa, 24 kwietnia 2013 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Peugeot wraca na trasę Pikes Peak - najsłynniejszego wyścigu górskiego na świecie. Francuzi opublikowali właśnie specyfikację rajdowego 208 T16 Pikes Peak. Pod karoserią, której rysy ledwie przypominają niewinną "208", drzemie prawdziwy potwór.

Zdjęcie

Współczynnik mocy do masy w przypadku Peugeota 208 T16 Pikes Peak wynosi zawrotne 1 KM/1 kg. To wartość nieosiągalna dla większości cywilnych motocykli. /Peugeot
Współczynnik mocy do masy w przypadku Peugeota 208 T16 Pikes Peak wynosi zawrotne 1 KM/1 kg. To wartość nieosiągalna dla większości cywilnych motocykli.
/Peugeot

O powrocie Peugeota na trasę Pikes Peak International Hill Climb pisaliśmy tydzień temu (czytaj więcej: Peugeot 208 T16 Pikes Peak - powrót na szczyt). Teraz Francuzi zdradzili szczegóły techniczne samochodu, który "do chmur" poprowadzi Sebastian Loeb.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

liczba zdjęć: 22

208 T16 Pikes Peak niewiele ma wspólnego z cywilnym modelem. Kluczową w jego przypadku liczbą jest "875" - auto waży jedynie 875 kg i dysponuje umieszczonym centralnie silnikiem V6 biturbo o pojemności 3,2 litra i mocy 875 KM. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni o 6 przełożeniach. Efekt? Przyspieszenie do "setki" trwa tu zaledwie 1,8 s, po kolejnych 3 s na prędkościomierzu pojawia się wartość 200 km/h, a na osiągnięcie maksymalnej prędkości 240 km/h ze startu zatrzymanego potrzeba jedynie 7 s. 

Reklama

Zdjęcie

Genów rajdowej "208" użyczył Peugeot 908 HDi FAP - triumfator 24-godzinnego wyścigu Le Mans. /Peugeot
Genów rajdowej "208" użyczył Peugeot 908 HDi FAP - triumfator 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
/Peugeot

Za oszałamiające osiągi odpowiada również dopracowana aerodynamika. Inżynierowie Peugeota skorzystali z doświadczeń zdobytych przy projektowaniu wyścigowej "908" - z niej pochodzi m.in. przedni spojler i tylne skrzydło o szerokości 2 m, a także przekładnia oraz układ hamulcowy. Wykonana z włókien węglowych karoseria kryje stalowy szkielet rurowy i popychaczowe zawieszenie (typu push-rod) z podwójnymi wahaczami. W celu ograniczenia masy nieresorowanej obręcze kół wykonano z magnezu.

208 T16 Pikes Peak to najmocniejszy wóz, jaki kiedykolwiek prowadził Sebastian Loeb. Samochód wystartuje w klasie "Unlimited", pozbawionej jakichkolwiek restrykcji. Cel? Oczywiście pierwsze miejsce. Warto przypomnieć, że Peugeot dwukrotnie zwyciężał w Pikes Peak w latach 1988 (Ari Vatanen) i 1989 (Robby Inser).

 

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

msob

Kia Rio, Peugeot 208 - PORÓWNANIE

Peugeot 208 1.6 VTi Allure - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również