Pół miliona Audi TT. Limitowana edycja TTS competition

Czwartek, 15 sierpnia 2013 (14:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Audi świętuje wyprodukowanie 500-tysięcznego egzemplarza TT-ki. Z tej okazji do sprzedaży trafi 500 egzemplarzy specjalnej edycji modelu TTS competition.

Zdjęcie

Audi TTS Roadster competition oferowane jest z dachem w kolorze czarnym lub szarym. /Motor
Audi TTS Roadster competition oferowane jest z dachem w kolorze czarnym lub szarym.
/Motor

Zdjęcie

Audi TT (1998)
/Audi

Swoje rynkowe powodzenie Audi TT zawdzięcza nietuzinkowej stylizacji, kryjącej sprawdzoną technikę kompaktowych modeli koncernu VW. Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku, a za jej design odpowiadał Peter Schreyer, który w ciągu ostatnich latach stworzył zupełnie nową twarz modeli Kii. Rok po debiucie do coupe z układem siedzeń 2+2 dołączył kabriolet, zwany Roadsterem. Obecna, druga odsłona TT-ki, produkowana od 2006 roku, otrzymała nadwozie nakreślone przez Waltera de Silvę oraz aluminiowe nadwozie, za sprawą którego masa własna samochodu spadła względem poprzednika o około 90 kg. Po raz pierwszy do oferty trafia także wysokoprężna odmiana 2.0 TDI z napędem na obie osie quattro (Haldex).

Zakłady Audi w węgierskim w Györ, gdzie z podzespołów dostarczonych z Ingolstadt montowane jest TT, opuścił właśnie 500-tysięczny egzemplarz modelu. Z tej okazji do sprzedaży trafi limitowana seria 500 egzemplarzy TTS competition w wersjach coupe i kabriolet. Ich znakiem rozpoznawczym będą lakiery: żółty Imola oraz szary Nimbus, a także tylne skrzydło z matowym wykończeniem. Nadwozie spoczywa na kołach z 19-calowymi obręczami Rotor i niskoprofilowym ogumieniem 225/35.

Reklama

W kabinie limitowanej TT-ki uwagę zwraca skórzana tapicerka Impulse w kolorze szarym, wzbogacona o żółte przeszycia, obszyte skórą elementy deski rozdzielczej, podcięta u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały i akcenty kokpitu. Unikatowy charakter modelu podkreślają plakietki z numerem egzemplarza na drzwiach. Lista wyposażenia modelu TTS competition obejmuje także aktywne zawieszenie, ksenonowe reflektory oraz czujniki cofania.

Audi SQ5 TDI quattro tiptronic - test

Ten SUV Audi jest jak szwajcarski scyzoryk – łączy w sobie wiele cech i funkcji. Z pozoru w jednym modelu są one nie do pogodzenia. Ale tylko z pozoru... czytaj więcej

Sercem Audi TTS jest 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, generujący moc 272 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem napędu quattro, realizowanego za pośrednictwem sprzęgła Haldex czwartej generacji. W połączeniu z 6-stopniową przekładnią zautomatyzowaną z dwoma sprzęgłami wariant coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,3 s (6-biegowa skrzynia ręczna: 5,5 s) i według niemieckiego producenta zużywa średnio 7,7 l/100 km ("manual": 7,9 l/100 km). Dla Roadstera dane te wynoszą, odpowiednio, 5,5 lub 5,7 s oraz 7,9 lub 8,1 l/100 km. Prędkość maksymalna wszystkich odmian została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Pakiet TTS competition wymaga dopłaty w wysokości 1900 euro. Produkcję jubileuszowego Audi zaplanowano na październik br.

msob

Używane Audi A4 Cabrio B6 (2002-2006) - OPINIE

Nowa lokomotywa Audi - "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

Więcej na temat:samochody niemieckie | Audi | Audi TT

Zobacz również

  • Ford Transit Custom PHEV - nietypowa hybryda

    Coraz więcej jest na rynku modeli wykorzystujących napęd elektryczny, również wśród samochodów użytkowych. Jednym z nich jest nowa propozycja od Forda. więcej