Volkswagen e-Golf - zasilany elektronami

Piątek, 22 lutego 2013 (11:01)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Obok odmiany GTD podczas targów w Genewie zadebiutuje Golf w wersji elektrycznej.

Zdjęcie

Masa e-Golfa wzrosła w porównaniu do odmiany benzynowej o 205 kg, głównie za sprawą baterii. /Volkswagen
Masa e-Golfa wzrosła w porównaniu do odmiany benzynowej o 205 kg, głównie za sprawą baterii.
/Volkswagen

Do jego napędu służy silnik elektryczny o mocy 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Volkswagen e-Golf rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 11,8 s i może osiągnąć maksymalną prędkość 135 km/h.

Silnik elektryczny czerpie energię z akumulatorów litowo-jonowych umieszczonych pod tylną kanapą. Zapewniają one zasięg do 175 km, a ich pełne naładowanie z domowego gniazdka zajmuje około 5 godzin.

Reklama

Volkswagen e-Golf

liczba zdjęć: 6

Elektryczny kompakt może poruszać się w trzech trybach - Normal, Eco oraz Range. W trybie Eco moc silnika spada do 95 KM, a prędkość maksymalna zostaje ograniczona do 120 km/h. W trybie Range, pozwalającym dodatkowo zwiększyć zasięg, e-Golf wyłącza klimatyzację i osiąga już tylko 95 km/h.

Maciej Struk

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również