Volvo XC90 T8 - 2,5 l/100 km

Poniedziałek, 8 grudnia 2014 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Volvo ujawniło dodatkowe szczegóły technicznej topowej wersji nowego XC90 - T8.

Zdjęcie

Volvo XC90 /Volvo

Za tym oznaczeniem kryje się hybrydowy układ napędowy z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów. Jego łączna moc wynosi okrągłe 400 KM, a maksymalny moment obrotowy - 640 Nm.

Nowe Volvo XC90 - informacje i zdjęcia

12 długich lat - tyle pozostawała w produkcji pierwsza generacja Volvo XC90, samochód zaprojektowany jeszcze w czasach, gdy w motoryzacji rządziła elektryka, a nie elektronika. Nowe wcielenie modelu rozpoczyna w historii szwedzkiej marki całkiem nową epokę. czytaj więcej

Przednie koła XC90 T8 napędza 2-litrowy, benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i kompresorem (320 KM, 400 Nm), a tylne - jednostka elektryczna, generująca 80 KM oraz 240 Nm. Całość współpracuje z 8-biegowym automatem i zapewnia ponadprzeciętne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Zależnie od trybu jazdy, działa jeden z dwóch lub oba silniki naraz.

Reklama

A ponieważ Volvo może pokonać 40 km wyłącznie motoru silnika elektrycznego, jego średnie zużycie paliwa na dystansie 100 km ma wynosić zaledwie 2,7 l/100 km. Litowo-jonowe akumulatory umieszczono w tunelu środkowym, z korzyścią dla położenia środka ciężkości. Można je doładowywać, korzystając z dwustopniowego układu odzyskiwania energii podczas hamowania. Masa własna pojazdu wynosi 2280 kg.

Zdjęcie

Schemat hybrydowego układu napędowego Volvo XC90 T8 /Volvo

Hybrydowe Volvo ma już konkurenta - 416-konne Porsche Cayenne S E-Hybrid. Niebawem do tej rywalizacji dołączy też X5 eDrive (zobacz zdjęcia prototypu) i, zapewne, Mercedes GLE - czyli ML po liftingu. Hybrydy plug-in to dla producentów premium korzystna furtka w restrykcyjnych (i oderwanych od rzeczywistości) przepisach dotyczących norm emisji spalin, ale jak wskazują pierwsze jazdy testowe, dostępne już na rynku modele z takim napędem naprawdę mało palą (więcej informacji: faktyczne zużycie paliwa hybrydowych Porsche).

Najtańsze Volvo XC90 T8 - w wersji Momentum - kosztuje w Polsce od 344 700 zł.

msob

Używane Volvo XC90 (2002-) - OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:volvo | Volvo XC90 | samochody szwedzkie

Zobacz również

  • BMW X2 M35i - ze sportowym zacięciem

    Nie jest to co prawda pełnoprawna "emka", ale oferowane osiągi nie pozostawiają wątpliwości, że auto to wyszło spod ręki inżynierów z M Performance. więcej